30 november 2010

Apropå kallt inomhus...

Bild från datorrummet i helgen. Någon som tror mig när jag säger att det var 14 grader inomhus? :-)

Det hände någonting roligt på söndagen också...:

Gick ut och såg att Pucko satt och glodde ner i snön. Så fick jag se en grotta in i snön och ett "snöre". Var inget snöre. Var en mussvans. Pucko lekte lite med musen. Musen får syn på mig och tycker väl att jag ser snäll och stor och ofarlig ut. Den där kan nog skydda mig från otäcka kattmonstret tänkte musen. Den springer mot mig varpå jag får halvpanik och börja hoppa undan. Då sprang den efter mig igen. Så där var vi. Katten jagade musen som jagade mig.
Till sambons stora förtret missade han denna underhållning :-D

2 kommentarer:

C sa...

Hihi!! Stackars A som missade underhållningen. Själv hade jag nog förbarmat mig och räddat musen. Men det är jag det:-D Missar får gärna jaga möss....bara jag slipper veta om det;-P

G. sa...

Den här musen körde taktiken "tråka ut katten". Han satt bara still (tills han såg mig och kom på plan B alltså) så Pucko tyckte han var tråkig och sprang och hälsade på mig innan han fortsatte försöka få fart på musen. Vet inte hur det gick för musen, förmodligen hamnade den i kattmagen. Är nästan musfritt i stallet/ladan/uteboxen nu. För mig får han GÄRNA äta allihop. Bara jag slipper se på ;-)