10 november 2010

Dag 1. Presentera mig själv

Vem är jag. Det är ju en stor och svår fråga.
Folk som tror att de känner mig har ganska ofta en felaktig uppfattning ;-)
Men de får gärna tro saker :-P
De som verkligen känner mig vet vem jag är och det räcker för mig. Har inget behov av att alla andra ska veta. Har ett fåtal riktigt bra vänner och en del av dem umgås jag med alldeles för sällan. Men det är väl det som visar om man är riktigt bra vänner för då är man lika goda vänner även om det passerat en del tid sen sist!

Lite allmänna fakta:
Född för 34 år sen. Har en syster. Snäll (på gränsen till dumsnäll ibland), lång, envis som få *skrattar*, älskar choklad och hästar (islandshästar och i synnerhet min egen islänning), har enormt mycket tålamod (ibland, gäller ej tekniska saker och bilproblem), älskar att retas och skämta (vilket en del torrbollar inte förstår sig på :o) gud så tråkigt liv de stackarna måste ha ;-) ), rätt glad typ (men det beror ju på omgivningen i och för sig, omger man sig med sura gnälliga personer så smittar det ju av sig lite).
Är nog ganska trygg i mig själv, vet vad jag vill och kan jobba målmedvetet för att nå dit.
Undviker gärna konflikter och backar hellre på det jag vill än att "bråka" om saken. Dumt. Jättedumt! Blir väldigt sällan osams med folk men om man mot förmodan lyckas så är jag långsint. Men då har man jobbat rätt hårt på att bli osams med mig ;-)

Har nyligen köpt och flyttat till en gård och tagit hem hästen och håller på och köper en till häst.
Har en lånehäst tills vidare som sällskap.
Sambon gillar inte livet i offentligheten här på internet så därför skriver jag sällan om honom utan bloggen handlar mest om mig och djuren.
Mer än så blir det inte här och nu för jag vet ju inte vilka ni är som läser. Vilka är ni?? :-)

2 kommentarer:

C sa...

Vilken hejdundrade utmaning du lurat in mig i:-) Men det var kul att läsa din "dag 1"
Hoppas allt är bra.....Kanal 3 är på G.....;-D

G. sa...

=) Me like kanal 3 :-D
Visst är det en maffig utmaning. Jag misstänker att jag kommer ångra att jag gav mig in i leken, men ja ja...lite kul är det ju också!