1 december 2010

Dag 21. Ett annat ögonblick

Det var morgon, december och kallt ute. Jag hade sovit som en stock och vaknade upp inte ett dugg nervös. Åt frukost och det var gott som vanligt. Jag som hade trott jag skulle vara nervös inför disputationen, men nä. Inte det minsta :-)
Vi klädde på oss och åkte till stan. Väl framme och skulle kliva ur bilen så inser jag. Kavajen. Den hänger kvar hemma. DÅ blev jag nervös. Ville inte sitta och frysa i aulan i kortärmat i flera timmar. Sambon erbjöd sig åka hem och hämta, men det var lite ont om tid för det. Då ville jag hellre ha sambon där i aulan än kavajen. Sen var jag nervös ända till jag skulle presentera mitt arbete. Då var jag lugn igen. Konstigt nog!

Problemet löste sig genom att min syster åkte förbi sin mamma (som bor i staden) och lånade med sig en kavaj av henne. TACK!! Jag slapp frysa :-)

Inga kommentarer: