16 november 2010

Dag 6. Min dag

Vaknade första gången när sambon gick upp. Så trött att jag inte ens orkade kolla vad klockan var (förmodligen ca 4) . Vände bara på mig och somnade om igen. Vaknade av mig själv kl 5:30, 5 minuter innan väckarklockan skulle ringa. Nu kan man ju tro att jag vaknade pigg och utvilad, men nähedå. Så trött att jag var "tvungen" snooza en kvart innan jag orkade släpa mig upp.
Tänkte som vanligt "jag struntar i att jobba idag och ligger kvar här hela dagen", men som vanligt gick jag upp ändå. Önskar att man någon dag faktiskt lyssnade på den där lilla rösten i bakhuvudet ;-)
Klädde på mig (duschade igår kväll), åt lite frukost och morgonfodrade hästarna på vägen till bilen. Anlände till jobbet 7:20 och jobbade för fullt hela dagen.
Åkte hem (via pappa och tände nya ljus i lyktorna) och drog igång pannan för att få lite värme och varmvatten, sen ner till stallet och red K en sväng. Tog nästan lika lång tid att klä på oss som själva ridturen tog, men så såg vi ut som en stor julgran också :-) K hade ländreflextäcke, reflexbrösta, 4 benreflexer och jag hade reflexsele och pannlampa. Var jättemysigt ute och jag försökte få till ett foto men det var för mörkt för mobilkameran. Ni får tänka er istället... En lååång snötäckt grusväg med spår från en fyrhjuling, på båda sidor om är det skog och så månljuset som lyste upp allting. Galopperade uppför backen på halvlång tygel och satt bara och åkte med med ena handen på tygeln och den andra rakt ut åt sidan... Vet inte vem av oss som var gladast ;-) Insåg att det var för hårt för lånehästen att ridas eftersom han har tappsko. Väl hemma igen så kvällsfodrade jag och nu är klockan 20 och jag ska laga middag och så småningom duscha och sova. End of story!

4 kommentarer:

C sa...

Låter som en bra dag:-)
Kan verkligen föreställa mig dig och K som en julgran;-P hihihi. Men bra att ni syns!! Jag rider med reflexväst ÄVEN på dagtid. Man är ju lite rädd att nån jägare ska ta fel liksom....

Hoppas du sussar gott!! När kommer DIN häst hem?
Kramis

G. sa...

När han är veterinärbesiktigad och ok :-)

C sa...

Och NÄR blir han besiktad då?? :-)

G. sa...

Kanske på fredag, kanske inte ;-)