25 november 2010

Dag 15. Mina drömmar

Många drömmar finns det, några drömmar vill jag inte dela med mig av.
En dröm jag haft länge har varit en egen gård. Började leta redan när jag var 18 och vägrade flytta hemifrån till en lägenhet. Till slut hittade jag ett litet hus att hyra. Då hade jag letat och letat och letat och hunnit bli 24 :-) Nu har vi vår egen gård.
En annan dröm var att få köpa K när han blev gammal tandlös pensionär. Nu blev det inte så. Jag fick köpa honom redan när han var 15 och har nu ägt honom i drygt 7 år!
En tredje dröm var att bli bonde. Det visste jag att jag ville när jag var 4 år. Dit har jag väl inte riktigt kommit än, även om vi har lite planer på att börja ta eget hö så småningom. Inte närmaste åren, men om kanske 5 år? Krävs ju lite redskap till traktorn först... men marken och traktor har vi ju!
Mer vardagliga smådrömmar finns också som att få stanna hemma en hel dag (gärna flera i sträck - jag trivs verkligen hemma!), att få äta god mat varenda dag, att ha mer fritid, att hinna rida i dagsljus, att ha mer pengar så man slipper vrida och vända på dem osv.
Sen finns det många andra drömmar också, men de behåller jag för mig själv :-)

Inga kommentarer: