29 november 2010

Adventssöndag

Gårdagen bjöd på 14 grader inomhus, 12 minus utomhus och en mysig ridtur innan mörkret hann lägga sig. Red K en sväng. B ska få vila och acklimatisera sig till nästa helg hade jag tänkt. När jag red iväg på en extremt pigg pålle stod den andra och såg ledsen ut vid grinden. Men han stod snällt kvar tills vi kom hem i alla fall!
Medan jag tog in K i stallet och klädde av honom sadel och träns hann B gå iväg en bit i hagen. När jag släppte ut K i hagen stod han kvar vid dörren där B inte kunde se honom. Jag gick ut så jag kunde se Brellir, sen ropade jag och han spetsade öronen och såg ut att tänka "åh, hon pratar med MIG!" och så kom han i trav <3
Längtar så efter att få börja rida honom. Han är ju SÅ rolig att rida!! Får ta ut min ridlust på K i veckan :-) sen from nästa vecka får jag rida TVÅ! Tjohoooooooo

Inga kommentarer: