8 november 2010

Vatten, mera vatten

Vattenläckor verkar vara nåt som ofta dyker upp hos oss?!
I fredags hann vi precis svälja ner middagen så hör vi en mindre explosion med schvooooooosh-ljud. Vi tittade på varann och konstaterade att det där låter ju inte så lovande. Jag kollade av kök och toa, medan sambon hittade problemet i källaren. Ena röret till ackumulatortanken hade släppt. Jahapp... 1000 liter vatten som ville ut allihop på samma gång *suckar*
TUR att vi har en källare att ha panna och tankar i!!! Källare med golvbrunnar.
Så det var bara att strypa alla kranar och cirkulationen till huset.

Haft ett hus utan värme hela helgen, men det har gått förvånansvärt bra faktiskt. Tror det hjälpte en hel del att solen har lyst och värmt. Imorse var det kallt. 10 minus ute och 13 plus inne. Man var måttligt sugen att lämna sängen!
Möttes av två rimfrostiga hästar imorse. De kastade sig över frukosten med god aptit.
Ja, nu är de två :-)
Jag har fortfarande bara en. Den andra är en lånehäst som är fem år och heter Trostan.
Hämtade honom i lördags och allt gick lugnt till när de träffade varandra. Lite nosande och skrikande och sen var det klart. T bestämmer och K blev nog lite besviken på att T inte var lika leksugen som han ;-) Men jag tror ändå att han var riktigt glad för sällskapet.

Igår gav jag dem frukost. Sen åt jag frukost och SEN ville jag rida. Nähedå. Då hade de kollapsat bredvid varandra i solskenet och låg och njöt och vilade. Bara för mig att vänta tills de fått mysa klart :-)
Dålig kvalitet på fotot men man kan se 2 njutande hästar i alla fall :-)

Inga kommentarer: