18 november 2010

Dag 8. Ett ögonblick

Det var en nyårsafton för några år sedan. Jag hade åkt ut till stallet för att titta till min häst vid 12-slaget. De gick i en flock på 15-20 hästar i en hage hemma vid stallet. Jag gick ut i hagen och strax efter kom de och gick förbi med ett fackeltåg på vägen utanför hagen. Hästarna sprang ditåt för att kolla vad det var. Min unghäst stannade till hos mig (som stod mitt i hagen) och hälsade på mig, men höll noga koll på facklorna han med. Några sekunder senare bestämmer någon av hästarna att det var nog lite läskigt det där borta på vägen så hela flocken kommer i galopp och susar förbi oss bort mot andra änden av hagen. Min unghäst kollar på dem och sen på mig och så stannar han kvar hos mig. DET var ett stort ögonblick! Han litade alltså helt och fullt på mig och jag blev både stolt och glad :-)
Ibland tänker jag på honom och undrar hur han har det idag. Jag hoppas att han har ett bra liv!

1 kommentar:

c sa...

Vilket mysigt ögonblick!! Jag sitter här och funderar på ett, men har svårt att välja.. Finns ju några stycken att välja på.
Nu går jag ut och härbergerar vid brevlådan:-)