17 november 2010

Vilken TUR

Vilken TUR att sambon ska till min jobbstad idag. Kom nästan in till stan när jag ser att batterisymbolen börjar synas, sneglar mot instrumentet som visar hur generatorn laddar och den är på rött :-( En stund senare lyste lampan ordentligt, för att sen gå ner och bara synas lite, men laddningen var urusel.
Pratade redan i telefon med sambon så vi bestämde snabbt att han skulle ta min bil hela vägen in till stan istället för att dumpa den halvvägs och ta bussen in som var tänkt. Så nu har vi en (förmodligen) död bil på mitt jobb. Nåja, kom ju ända hit i alla fall. Alltid något... Just nu föredrar jag MIN bil. Men det varierar. Jag gillar den bil som för tillfället fungerar :-P
Får väl se om A's bil får bo kvar här på jobbet eller om vi försöker få hem den ikväll, det tål att tänkas på.

Inga kommentarer: