28 november 2010

Oooooops Dag 17 och 18

Ligger visst efter lite med utmaningen.

Dag 17. Mitt favoritminne
Under ett par år åkte vi till en gård i Småland där vi hyrde en stuga under 2 veckor. Jag var i himlen. En ladugård med tjurar, kalvar, grisar, höns och ett stall med hästar. Hund och katter hade de också. Djur överallt! :-) Jag satte väckarklockan om morgnarna för att få vara med och morgonfodra. De sista åren vi var där fick jag äran att sköta fodringarna själv och tyckte det var jätteroligt (ja, jag är lite konstig ;-) ). Nuförtiden uppskattar jag sovmorgnar mer än någonting annat! Idag till exempel fodrade sambon strax före 7 när han åkte till jobbet så jag kunde ligga kvar i sängen och mysa. Så himla skönt!! Man är ju inte direkt sugen att kliva upp när det är 15 grader i huset...

Dag 18. Min favoritfödelsedag
Hmmm, jag har 2 tror jag. Den första är när jag fyllde 15. Jag fick en dracena (palmliknande växt) av mamma och pappa (fick många fler presenter såklart, men det är den jag minns). Den finns kvar än idag. Sambon brukar mobba mig lite för att jag vill ha den kvar trots att den har en smal och ranglig stam. På kvällen var vi (mamma, pappa och jag) på bio och såg Dansar med vargar. Jag tyckte den var bra och det var jättemysigt att gå på bio med dem.
Den andra födelsedagen är när jag fyllde 25. Det var allra första gången jag satt på Kolbrúnns rygg!! Han hade varit skadad och jag fick ut och promenadrida honom en sväng. Minns fortfarande känslan. Han var ju redan då min bästa kompis och jag var i himlen :-)

Inga kommentarer: