21 november 2010

Dag 11. Mina syskon

Jag har en syster. Hon är fem år äldre än mig och dricker inte heller kaffe så det är sååå skönt när vi är på samma kalas, då är det inte bara jag som är "krånglig" ;-)
Växte upp tillsammans varannan vecka då hon de andra veckorna bodde hos sin mamma och sin andra familj. En del ser det som synd om skilsmässobarn, men jag minns att jag var mycket avundsjuk på min syster när jag växte upp. Hon hade ju två mammor, två pappor, fler syskon och ville hon inte bo på ett ställe hade hon ju alltid det andra om man ville "rymma hemifrån". Sen fick hon ju dubbelt så mycket paket på födelsedag och jular.

Har inget minne av att vi någonsin var osams. Kanske var det optimalt att bo ihop varannan vecka? Minns att hon hade mycket läxor och ofta fick man förhöra glosor och sånt innan vi kunde leka. Det var tomt hemma de veckor hon inte bodde hos oss.

Bästa systern man kan ha helt enkelt! :-)

Inga kommentarer: