3 december 2010

Trötter

Vaknade med nöd och näppe imorse. Att man bara får vara så trött?! Borde vara olagligt ;-)
Hann vakna på vägen in till jobbet i alla fall. Fick möte med en bil som inte höll åt sig. Så jag hälsade på lite i diket. Jag råkar ju gilla ytterbackspeglarna så de vill jag hemskt gärna behålla...
Gick ut lite lite längre än jag ville och där fanns det ju som jag misstänkte ingen väg. Bara snö.
Lät bilen vara i snön tills bil nr ett hade passerat och sen styrde jag upp på vägen igen och fick sladd. Den spännande biten var ju att det kom en bil till... Var tvungen att häva sladden utan att få retur för då hade det blivit precis då bil nr 2 kom. Men det gick ju bra och med ett hyfsat adrenalinpåslag så vaknade jag ju också ;-)
Tycker inte att folk som inte håller åt sig borde vara ute och köra bil. Varken på sommaren eller vintern. Så tycker jag. Men jag har ju många åsikter jag. Tycker ju inte heller att man ska köra med släp om man inte kan backa med släp. Känns oansvarigt tycker jag. Men det finns många som tycker annorlunda.

4 kommentarer:

c sa...

Vilken tur för mig att jag precis börjat LÄRA mig backa med släp då;-P

G. sa...

Hahaha, du KAN ju! Jag sa inte att man behöver vara proffs, men får man möte måste man ju kunna backa om man har närmast till mötesplats... Det tror jag nog att du kan! =)

c sa...

Nu kan jag...Men för ett litet tag sedan kunde jag verkligen INTE:-P

G. sa...

Joho då! Jag har ju sett din transport. Inbackad på sin plats! Haha. Busted :-)Du kan ju visst!! För mig är det a och o att jag kan hantera fordonet åt alla håll och kanter. Jag tvärvägrar fortfarande att köra vår traktor m traktorkärra efter på vår grusväg. Är inte ett dugg bekväm med det så då låter jag bli tills jag känner att jag kan :-) Kan ju möta nåt som...en annan traktor med 2 kärror eller nåt så man MÅSTE backa. Hemska tanke. A får köra den tills jag hunnit öva :-D