17 december 2010

Sommarlängtan

Hit kom jag igår...
...och här har jag nyligen kört. Det blåste igen på nolltid!
Detta är inte en vy över snötäckta vidder. Detta är en VÄG. Hmmm.

Humöret var inte direkt på topp när traktorn havererade igår kväll. 50-60 liter diesel sprutade ut och det var bara att hämta fram gamla snöslungan. Måtte det sluta snöa för ett tag nu!! De har ju sagt att det ska snöa både i dag och hela helgen... Man kan ju hoppas att det inte blåser OCKSÅ i alla fall då.

Som tur var hann vi bogsera loss min bil i alla fall innan traktorn gick sönder. Den satt fast ordentligt!

Brev till tomten: Jag önskar mig en fyrhjulsdriven bil, en fyrhjulsdriven traktor och lite sommar. Sen är jag nöjd!

Hoppas HOPPAS att man kommer hem ikväll också! Håll gärna en tumme eller två!!

3 kommentarer:

C sa...

Mycket snö blev det alltså?!

Nej, vad trist med traktorn..och all diesel!!:-( Hoppas det går att fixa.
Kram....å du....Det är FREDAG idag!!
<3

G. sa...

Går går det väl. Ny soppapump beställd, men den kommer väl inte förrän efter helgen. Vi behöver den NUUUUUU :'-(
Traktorn såg ut som en vattenspridare :-/

Tänker kedja fast A i tv-soffan ikväll. Skotta får vi göra imorrn. Jag vill ha en INOMHUSkväll! (hmm, förutsatt ATT man kommer hem då...)
ÄNTLIGEN FREDAG!! Avvaktar med "tjohoo-andet" tills jag är hemma :-)

Hur har ni det i vinterlandet? Kolla in din blogg 20 feb förra året :-)

G. sa...

Inte jättemkt snö, men när all snö från alla åkrar runtomkring blåser in och lägger sig överallt så...blir det för mkt. :-)