22 december 2010

Dan före dan före dopparedagen

Kallaste morgonen! Imorse trodde jag nästan det var fel på termometern. 26 minus sa den. Den sitter nära huset så den visar lite varmare än det är...
Biltermometern sa 29 minus. TJUGONIO?!!! Brrrr.
Hästarna fick en hel höbal till frukost, ca 12 kg, så de borde ha att äta ett tag nu.
(För er som inte har en aning så är det hela dygnsransonen för bägge hästarna).
Katten hade tjatat sig ut när husse åkte, men när jag klev upp ville han minsann in igen. Inte likt honom, så jag tror han också tyckte det var lite väl kallt :-)

3 kommentarer:

C sa...

Åh, nu såg jag att du bytt namn på bloggen:-) Bättre sent än aldrig, eller?

Ja, nu är det lite vääääl kallt!! Förstår att lille ullbollen ville komma in igen. Hoppas han värmer upp en plats åt dig i soffan tills du kommer hem:-)

G. sa...

Han ligger nog uppe i gungstolen hela dagen om jag känner honom rätt. Eller så gör han skäl för sitt namn och vill ut igen när husse kommer hem... Själv skulle jag slå i alla klorna i soffan och vägra lämna den om jag vore katt :-) Övervägde att låtsas att inte bilarna startade imorse, men någon slags arbetsmoral hade jag tydligen eftersom jag är på jobbet ;-)

C sa...

Fast med 14 grader på sitt kontor så tror jag faktiskt att man har RÄTT till att inte vara på jobbet!!!! Åk hem och värm upp dina fingrar! :-)