15 december 2010

Hemlängtan

Solen lyser, det är inte alltför kallt ute och jag vill HEM. Vill rida!! I dagsljus!
Igår fick jag i alla fall rida båda mina busar i paddocken. Hela måndagskvällen ägnades ju åt att sanera klädkammaren efter en mus som boat in sig där.En hel påse med hästgodis hade den hittat i en kasse med stallkläder. Den hade släpat med varenda godisbit och och gömt dem i julsakskartongen. Sen hade han dragit iväg med papper till min sko som stod i klädkammaren och boat i skon. Som en liten bonus hade han gnagt sönder julpynt och en täckjacka.
Men skrattar bäst som skrattar sist. Nu är han DÖD.
Musfällor med chokladkola som lockbete är bara bäst. Fungerar klockrent varenda gång! De måste vara riktiga gottegrisar :-)
Igår var första gången som Brellir kändes avslappnad redan från början. Skönt!
K är ju helt otrolig. Han är SÅ himla rolig att rida. Jag ledsnar aldrig på honom!! Så pigg och arbetsvillig och energisk att han smittar av sig :-) Brellir har hård konkurrens, han får ligga i bra mycket om han ska bli i närheten av lika rolig att rida! ;-)

Inga kommentarer: