16 december 2010

Home sweet home

Jag kom hem!!!
Men det var då på håret. En sträcka misströstade jag nästan. Där var det rejäla vallar med bara 2 hjulspår på vägen. Det skrapade under bilen när jag körde, men det är bara att hålla jämn gas och hålla tummar och tår att man inte får någon mötande trafik. Hade det kommit någon hade jag fastnat. 1,5 mil hem är en rätt dryg promenad i det här vädret...
Kom i alla fall hem till vår lilla väg. Fastnade efter en tredjedel och kom varken framåt eller bakåt så jag tog mitt pick och pack och pulsade hem.
Bara på med varmare kläder och ut och ge hästarna mat och stoppa i motorvärmaren till plåthögen. När jag 10 min senare skulle pulsa in igen för att dra igång pannan (Kallt inne!!! Brrr, men hästarna måste ju ha mat först) så fanns det inga fotspår kvar. De hade redan drivit igen.
Undrar om det ska vara sådant här väder i natt? Blir nog antingen en väääldigt tidig morgon eller så blir det inget jobb alternativt så blir jag sen.
*pustar*
Just NU längtar jag efter sommaren!! Med insekter och allt :-)

Måste avsluta med någonting positivt: Nya vattenkaret kom igår och är inkopplat av sambon imorse. Är redan jätteförtjust i det!! Nu slipper hästarna is på vattnet på vinterhalvåret :-))))))

Inga kommentarer: