16 december 2010

Snöoväder

Undrar lite om jag kommer komma hem ikväll... Enligt sambon börjar vår väg driva igen nu. Klockan är inte ens halv nio. Tjoho. :-/ Får väl dumpa bilen på vägen och pulsa hem sista 100 meterna ikväll. Om de nu plogat grusvägen. Annars blir det jobbigt. Ridlusten dippade ner till noll imorse. Jag som hade planerat in och sett fram emot att få rida ikväll!
Blåste så jag trodde öronen skulle blåsa av imorse. Inte ens hästarna såg roade ut. De fick lite extramycket mat idag så de har att göra ett tag. Kanske ska satsa på att göra julgodis ikväll istället för att rida. Låter betydligt varmare och skönare :-) Om man nu kommer hem. Allting hänger ju på det. När det är sådant här väder längtar jag till sommaren!
Men när det är fina vinterdagar som i måndags t.ex. njuter jag tillsammans med K, som nog trivs som allra bäst vintertid då det inte finns några insekter.

1 kommentar:

C sa...

Ja, man blir lite kluven vad gäller vädret. Men som sagt, jag var förberedd på snöstorm och har planerat min dag därefter...."onepiecedräkten" på;-D

Låter absolut som en bra idé att göra julgodis istället för att rida.

Ha en bra dag och håller tummarna för att du kommer hem ikväll!

*kram*