23 december 2010

Vilka hästar!

Vilka hästar jag har!! De lyckades sätta i sig...28 kg hö igår!!! :-o
Man tror ju knappt att det är sant?!
Min tanke var ju att de skulle få mycket hö så att de kunde gå och äta lite när de ville och behövde. Första balen på 12 kg fick de kl 6:30. När sambon kom hem vid kl 9 syntes inte ett höstrå i hagen :-)
Imorse fick de en till bal, även fast det var "bara" 20 minus. Men imorse var de inte så hungriga :-D De kom sakta strosandes och undersökte höhögarna, men började inte mumsa direkt. Så förhoppningsvis räcker den här balen hela dagen idag.

Förmodligen blir det en annorlunda jul i år. Sambon börjar bli förkyld och mormor får inte utsättas för smitta så...tja...det blir väl en hemmajul i år då. Får hoppas att väderprognosen stämmer för i så fall ska det bli bara runt 15 minus imorgon och då kan jag ju fira jul på hästryggen (sambon jobbar, men på em/kvällen blir det julmat) ;-) Sen finns det ju både Trolltyg i tomteskogen och Kalle Ankas jul och mozartkulor och aladdinask så det lär inte gå någon större nöd på mig! :-)

2 kommentarer:

C sa...

Och får du riktigt tråkigt kan vi ju hitta nåt onlinespel att tävla i?? Jag har feber och mår ...kasst...och jag lär inte få utsätta den nyfödda för massa konstigheter......

G. sa...

Oh no! Är det för kallt för ridtur får vi absolut fira jul "ihop"!!
Usch vad trist för dig med feber och krasslig :-( *empati* Jag är ju i alla fall frisk, bara satt i karantän...
Hoppas du mår bättre imorgon!! KRYA PÅ DIG!