12 december 2010

Ännu en helg närmare våren!

Idag fick man nästan lite vårvittring :-) Jaa, kallt är det ju fortfarande, men det var sol och fågelkvitter! Förmodligen inga vårfåglar, men jag är så dålig på fågelläten i alla fall så kvitter som kvitter ;-)
Är ju helt underbar vinter i år. Tror det är den bästa vintern på många många år!! Alldeles lagom kallt för det mesta. (Några dagar var det ju kallare än minus 15 och jag fick hoppa över ridning) Fin vit snö överallt och inte alltför mycket snö som förra året.
Först en sväng på Brellir i finaste vintervädret.
Sen en sväng på piggaste gladaste Kolan :-)
Jag började med att markarbeta Kolan och han är så full av energi den hästen att när han insåg att - VI SKA VÄNSTER PÅ VÄGEN!!! - började han tölta. I skrittempo. Han blev så himla glad. Fattar inte var han får all energi ifrån?! Ändå så när vi strax efter att jag hoppat upp mötte grannen och stod och pratade 10-15 min så stod han helt still och väntade lugnt på att vi skulle fortsätta. Han är bara bäst!
Tänkte göra lite tempoväxlingar på hemvägen och jäklar vilken ökning. Jag hann bara tänka att vi skulle öka lite så satte han in rumpan långt in och tog i så matten höll på att hamna bakom sadeln *skrattar* Var lite oförberedd på katapulteffekten där :-) Hahahaha
Härligt med så energisk och GLAD häst. Kom hem med ett stort leende.
Bara 9 dagar kvar, sen vänder det och blir ljusare utomhus!!! LÄNGTAR!

2 kommentarer:

C sa...

Vårvittring??????????? Hmm, skulle inte tro det va!!!!!
Det är INTE okej med mellan - 15 och -25 vareviga dag!! Här är man ju tvungen att rida ändå, annars får man ju vänta till april:-P

Kul att K och B sköter sig:-D

KramKram

G. sa...

Joo, men man anar att SOLEN finns där och att det KOMMER att bli vår! Sen tar det väl 3 månader till. Minst. Men i alla fall. Finns hopp om livet!
Stackars er som har så kallt! Jag skulle förfrysa sönder mitt ansikte - tur att vi har haft lite varmare!! :-)
Du får ta med hästar och pick och pack och flytta söderut igen ;-)