29 december 2010

Årskrönika 2010

Januari
Året inleddes med en rejäl förkylning och många minusgrader.
Pucko hade nyss kommit, var liten och ett riktigt busfrö.
Pappa dog
Bilen passerade 24 000 mil.



Februari
Pappas begravning
Min gamla bärbara dator sa upp sig
Det snöade och snöade och snöade och till slut fick vi lov att skotta av hela garagetaket...
Pucko fick sin första (och enda hittills) dusch efter att ha trampat i kattskit.

Mars
Pucko gick på första upptäcktsfärden utomhus.
Jag rustade klädkammaren (eller vi då...fick ju lite hjälp av sambon också)
Pucko kastrerades och mådde lite dåligt första dygnet.

April
Förkylning nummer två kom och hälsade på.
Jag fick jobb!
Äppelträden fick vårfrisyr.

Maj
Renoveringen av mammas trädgårdsmöbler blev klar.
Vi tittade på gården första gången.
Jag började jobba på nya jobbet.
Mamma och jag shoppade loss i Sthlm :-)
Vi hade vildsvinsbesök i trädgården.
Årets grillpremiär.




Juni
Det började bli varmt och skönt ute och man kunde börja äta lunch utomhus i solen!
Vi köpte gård
Mamma fyllde 60 och bjöd alla på jättegod middag




Juli
Vi fick tillträde till gården
Det var så varmt att vi åkte och tog kvällsdopp i Mälaren
Jag hade lite semester som ägnades 100% åt renovering.



Augusti
Gravsättning
Vi fick vattenläcka (taket) och en fuktfläck i nymålade sovrumstaket.
Var så trött och slut att jag somnade i tandläkarstolen :-)



September
Italien en vecka. Sol, hav, sandstrand och Pompei.
Vi packade flyttkartonger.


Oktober
Vi flyttade in *puh*.
Uteboxen och vinterhagen blev klara.
Vi fick en femsiffrig bensinräkning (huuuua).
Långkalsongpremiär.



November
Kolbrúnn flyttade hem!
Trostan bodde här ett litet tag och höll Kolan sällskap.
Hittade och köpte Brellir!
Blev fast anställd (slut på provanställningen).



December
Red Brellir hemma för första gången.
Julbord med jobbet.
Traktorn gick sönder mitt i värsta snöplogningssäsongen.
Julafton firades helt och hållet hemma för första gången, utan mamma och mormor eftersom sambon var sjuk.

2 kommentarer:

C sa...

Åh vad det hände mycket i ert liv 2010!!!! Både positiva och tråkiga saker, men ett är nog säkert - det kommer vara ett år som du minns!
*kram*

G. sa...

Absolut! :-)
Men så är väl livet jämt. Good things and bad things in a mix.