5 januari 2010

Sibirien...

Raggsockan hittad :-) Den hade bara fått lite hjälp att förflytta sig...

Idag har det varit fint väder men KALLT!! Inplanerade ridturen fick ställas in. Är det minus 21 så blir det ingen ridtur. Så är det bara. Hoppas på mildare väder till imorgon istället!

Imorse vaknade jag återigen av att någon klampade rakt över mig och kurrade högt och ljudligt. Jag la en huvudkudde över huvudet, med en liten glipa vid näsan. Då gick han upp till ansiktet och skulle kolla om jag var vaken, men gav upp när jag puffade till honom. Somnade om och vaknade igen efter en halvtimme. Öppnade mina ögon och stirrade rakt in i 2 andra ögon (inte A...) och en nos. Då satt han ovanför mitt huvud och stirrade ner på mig.
Man blir ju liiiite orolig då man inte vet om han bara är på goshumör eller om det är klor och tänder på gång. Man vill ju inte ha en stickig tass i ansiktet innan man ens vaknat!!
Bara att ge upp och vakna. *kurr kurr kurr kurr kurr* Man kan ju inte vara på dåligt humör i alla fall ;-)

Nä, dags att kila till köket och slänga in mer ved. Kaaaaallt ute!!!

2 kommentarer:

C sa...

Gud va mysigt det låter!! Vill HA, vill HAAAAA, VILL HAAAAAAA kissemiss också!!!:-) Finns väl inget bättre än att bli väckt av lite kurrande och två underbara ögon fulla med hyss;-)!!

Mildare imorgon???? GLÖM det säger jag bara...2 kommande dagarna ska bara bli KALLARE...I norra Dalarna har under -40 grader utlovats. BrrRRRRrrr kan lova, blir det så kallt här- DÅ åker vintertäckena på pållarna!
Kramis!!

G. sa...

Hahaha, men du har ju 2x2 ögon fulla med hyss som väcker dig om morgnarna med glada voff istället för kurr... Å om du killar M under hakan kanske han kurrar, vem vet?! ;-)