6 januari 2010

Inte roligt

Jag blir rastlös!! Det är för kaaaaaallt!!!
Jag vill RIDA. NU. Otålig? Jag...??

Har precis varit ute i 10 min och hjälpt A med bilen. Den token är ute och mekar bil i smällkalla vintern. Min idé: kan den inte stå i garaget till i vår så lagar vi den då istället ;-)
Brrrr, vad det är kallt! Då var jag ändå bara ute en bråkdel av den tid han har varit ute...
Passade på att kånka in mer ved när jag ändå var ute. Man springer ju inte gärna ut i bara mysbyxor och tröja när det är så här kallt! Bäst att passa på när man ändå hade lager på lager på lager med kläder.

Funderar på att åka en sväng med varmvatten till hästen ikväll också. Det fryser ju så himla fort och man vill ju inte att han ska behöva vara törstig ända till imorgon bitti bara för att vattnet i hinken har frusit.

Hälsade på K en snabbis när jag var i stallet och han fick en morot. Ingen idé att lägga den i krubban till kvällen för då är den väl djupfryst ;-)

2 kommentarer:

C sa...

Jag är också OTÅLIG!!! Men fy så in i bubblan vidrigt kallt det är nu!! Tycker det är en bra idé du har, att åka med varmvatten till K. Jag fyller upp tunna med varmvatten morgon och kväll, och då håller det sig så pass att den isskorpa som bildas, kan de sparka sönder.

Pucko är så SÖT!!! Måste skicka gamla bilder på Trini, för de är SÅ LIKA , så jag nästan blir tårögd. Det är en misse med PRECIS de där färgerna jag vill ha!!!

Kramas så ni blir varma!!!
/:-)
....Du och A alltså...för att förtydliga:-P

G. sa...

Jaha...jag ska släppa Pucko nu alltså ;-) Ja, han gillar ju inte att kramas så mkt. Bita är mkt roligare :-D Fast han biter jättesnällt!! Inte så det går hål.

Ja, vore jättekul att se Trini!!