9 januari 2010

Oväntat duktig...

Ja så det kan bli... fick mer gjort idag än inplanerat.
Svärföräldrarna kom över på en fika och jag slängde ihop lite muffins.
Chokladmuffins såklart :-) Kakaoförpackningen hade vickat och när jag tog den och trodde jag vände den åt rätt håll så...poff så åkte det ut ett brunt moln av kakao i skafferiet.
S U C K!
Jaha, so what tänker de flesta nu. Vi har ett gammaldags skafferi stort som en vanlig garderob. Med trådbackar i. Givetvis stod ju kakaon på näst översta hyllan så på 0,2 sekunder hade vi kakao i precis HELA skafferiet.
Stängde skafferiet och umgicks med svärföräldrarna. Tyvärr åkte de ju hem så småningom så det var bara att kavla upp ärmarna och sätta fart.

Så nu kan jag bocka av städa skafferiet och slänga det som är gammalt och organisera om från "Att-göra-listan". Oplanerat och hade noll lust med det idag men nu är det gjort!

Nu ska jag gå och förbereda fikat för nästa fikagäng. A's kompis med flickvän.
Sen ska det spelas dataspel här hemma. Det som var den ursprungliga planen för idag. Men skam den som ger sig! Innan kvällen är slut ska vi nog ha hunnit med det också!! :-)
Fler timmar per dygn tack!!!

Inga kommentarer: