10 januari 2010

Ny upplevelse

Var med om någonting nytt idag. Har aldrig hänt förut!
Termometern stannade på minus 13 idag och jag ansåg att det är gränsfall, men nu SKA det ridas så det så :-)
Klädde på mig massor och åkte till stallet. K och hans kompis T hade lekt och busat hela dagen. Galopp, stegringar etc. Sen när de vilar så står de inte ens 1 mm ifrån varandra. De är SÅ söta.
Men nog om det. Till den nya händelsen. Hade vinterfodrade gummistövlar på mig och de är väl inte världens varmaste, men helt ok. Tydligen släpper de igenom en del värme genom sulan för döm om min förvåning när jag ridit klart och skulle hoppa av och stöveln hade frusit fast i stigbygeln! :-o
Snopet! Hur gör man nu då? tänkte jag och drog en lättnadens suck att K var på sitt lugna humör idag och snällt bara stod och väntade medan jag skakade på foten för att få stigbygeln att släppa :-) :-)
Den släppte av sig själv så småningom.

Är lite mycket energi i den där fyrbentingen. Fanns ingen trav idag. Så fort jag bad om trav så började han galoppera. Jag gav upp och han fick galoppera/tölta på kortsidorna 3 varv, sen kom traven fram...

Glömde tyvärr mobilen hemma. Hade varit kul med ett foto på Ks rimfrostiga ögonfransar :-)
Red honom inte jättesvettig men tillräckligt för att få rimfrost i ansiktet i alla fall. Gillar fleecetäcken som drar ur fukten till utsidan. De är ju helt suveräna!!

2 kommentarer:

C sa...

Vad läskigt att stövlarna frös fast!!!:-/


Kul att ni har lite sommarvärme:-)

G. sa...

Bara högersidan iofs, men i alla fall. Fick lite idétorka där några sekunder. Visste inte om jag skulle hoppa av åt höger och försöka bända loss foten med handen, men då riskera att stå där med knäet under hakan och foten fast i stigbygeln ;-)