21 januari 2010

Pucko

Pucko är ledsen. Hans favoritleksak har gått sönder. Den överlevde en vecka...
Måste säga att med tanke på hur flitigt (och hårdhänt) han lekt med den så var den rätt hållbar ändå! Han kom och hämtade mig och mjauade olyckligt. Lagade den (trodde jag) och den höll säkert 2 timmar till. Vi ska göra ännu ett försök att laga den. Han går till bänken där vi fäst "metspöet" som linan med bjällran och "trasslet" var fäst i och tittar efter den lite nu och då.

Han har förstått vem som betalat honom i alla fall. Han går nämligen ALLTID till husse och väcker honom på morgnarna. Hihihi. Jag har ju betalat honom så jag har ju gjort mitt ;-)
Husse erbjöd sig desperat att betala tredubbla priset för honom (för att slippa bli väckt) men han är inte till salu!!

Idag hade Pucko premiär utomhus hemma hos oss. Häromdagen stod han på tröskeln och sträckte på halsen så han såg ut som en giraff. Idag gick jag ut och lämnade dörren på vid gavel. Först var det jätteläskigt. Så småningom vågade han sig ut på trappen och kikade in bakom ytterdörren. Sen nerför trappan och in under. Sen började det bli läskigt och han hittade inte in. Jamade lite ynkligt. Blev överlycklig när han hörde matte och kom springande och när jag gick upp på trappan blev jag omsprungen. Pucko såg dörren och kände igen sig... Iiiiiiiin. Sen ville han inte ut något mer ;-)
När husse kom hem och skulle ut följde Pucko med. I fem sekunder. Sen satt han vid dörren och ville in igen :-)

1 kommentar:

C sa...

Hahaha, ledsnar ni på Pucko, så finns det ett hem här:-) Skönt att han ändå trivs inne och inte vill springa ut och iväg ifrån er. Tajt relation katt-ägare är en bra grund för att få en katt som inte springer bort.

Hur mår du för övrigt?
Stora kramen och härligt att ha dig tillbaka på bloggen, även om jag förstår att det säkert går lite upp och ner. :-/