20 januari 2010

Dagens bedrift

Tog mig till stallet för en liten ridtur idag. Kallt som sjutton! Bara 5 minus, men det blåste kallt.
Skönt med lite friskluft!
Trött tröttare tröttast. Blev inte piggare av friskluft och sen lunch på det heller. Lockande att lägga sig i soffan och dra en filt över sig...

Jag erbjöd Pucko att gå ut idag. Öppnade ytterdörren på vid gavel och han gick nyfiket fram till tröskeln. Där blev han stående med en låååång hals. Den blev nog 30-40 cm lång halsen! Men ut vågade han inte. När jag rörde mig lite i hallen så blev det för läskigt och han flydde in till tryggheten i hallen istället :-)

Folk undrar hur det går med jobbsökandet. Ehh, tja, vad ska man säga?! Har inte ens funderat på att söka jobb än. Kom liksom lite annat emellan. Ska väl ta tag i den biten...på måndag. På måndag ska jag vara duktig och engagera mig. Skriva om cv:t och leta runt på nätet.

Inga kommentarer: