4 januari 2010

Då var man där igen då

Nu är man inskriven på arbetsförmedlingen igen då *suckar*
Känns inte direkt som om man kommer få någon hjälp av dem den här gången heller...
De vet ju inte ens vad man har för utbildning och kompetens.
"Ehhh, biologi va?" Tja, vad ska man säga?! Fixar nog bäst ett nytt jobb på egen hand!! :-)

Sov 3+1 timme i natt. Faktiskt inte Puckos fel den här natten!! Sov dåligt alldeles av mig själv. Måste MÅSTE ta tag i att gå på lite behandlingar och fixa axlar och rygg. Nu kan jag ju inte skylla på att jag inte har tid i alla fall ;-)

Pucko verkar ha en on/off-knapp för han är sällan normal. Antingen far han fram som en virvelvind (igår tittade vi på varann och undrade HUR han fick stopp i tid när han kom in i datorrummet. 190 km/h och vi hörde ingen duns mot väggen...). Han rivstartar och spinner loss så han hinner med 5-6 galoppsprång på samma ställe innan han fått fäste och far iväg i full rulle.
Man hinner inte se benen när han springer - det bara smattrar i golvet och man ser en grå skugga dra genom rummet...
Eller så ligger han helt still och sover. Det är de två lägen som finns! On eller off. Föredrar off nattetid och det gör lyckligtvis han också än så länge :-)

Morgonfodrade imorse och månen sken så att det var riktigt ljust ute!! Lovely!
Trots detta så var jag så trött att jag bara orkade ha ett öga öppet i taget. Somnade om när jag kom hem och snarkade en timme till och hade ingen lust alls att vakna igen. Sambon fick jobba hårt för att få liv i mig.

Ska se om jag lyckas hitta någon mer bild på Pucko. De flesta är ju som sagt suddiga...

Inga kommentarer: