7 januari 2010

Äntligen varmare!!

Varmare både inne och ute!
Inomhus sitter luftvärmepumpen på plats och utomhus är det "bara" minus elva :-)
Blev en promenix till stallet idag eftersom det var "lagom" kallt ute.

Hästen var lättfångad. Tror att även han var lite sugen på en ridtur! Longerade honom ca 10 min i paddocken så att han fick spralla av sig det värsta innan jag red och det var en mycket bra idé. Dels fick han hoppa och skutta lite och var lugn och glad när jag skulle rida och då blev även matte nöjd och glad. Istället för att hoppa upp när han är jätteladdad och spänd och den första kvarten går ut på att han ska bli av med överskottsenergin och kunna jobba utan att explodera...

Får nog ta och göra om det så länge han är så här överladdad :-) Det är ju TUR att han är så himla snäll för han är så laddad att han känns som en bomb när man sitter upp... Men (hittills) har han ju aldrig gjort någonting! Red honom inte svettig för det ska tydligen bli kallt igen i natt och imorgon.

Igår slocknade Pucko i mitt knä i soffan. Såg inte jättebekvämt ut, men det var det tydligen. Jag passade på att ta en bild - han låg ju still!! ;-)

Inga kommentarer: