5 december 2009

Riddags igen!

Nu är det äntligen slut på vintervilan! :-)
Startade lite lugnt igår med markarbete i paddocken. Lite stel häst och lite framtung.
Idag blev det därför en lugn skogssväng. Nyttigt med upp och ned över stock och sten och naturliga svängar åt alla håll.
Min intention var att skritta hela ridpasset. Behöver jag säga att vi inte var helt överens. K gick hela tiden och funderade över när ska vi springa egentligen?! :-)
Framförallt när vi kom till travträningsstigen. Då undrade han vad som stod på. Skulle man inte ens få springa där?!? Så jag gav efter och sa att han fick springa.
Vilken trav sen. Tror aldrig jag travat så fort någongång! Ego Boy, Legolas, Ina Scot och Järvsöfaks släng er i väggen ;-)
Fast det var nog lite fyrtaktigt emellanåt... men K vet att galopp medför avsaktning så har sprang bara så fort han kunde i trav och tyckte det var skitkul att äntligen få springa lite!

Efter ridturen åkte jag hem. Kröp upp i soffan med en kopp varm choklad och åt kanelbulle och pepparkakor. Man måste ju passa på att njuta lite när det finns några lediga minutrar :-)
Imorgon är det arbete och julklappsshopping på schemat så då är det fullt upp.
Hoppas hinna sluta i någorlunda vettig tid 1-2 dagar i veckan som kommer så att jag hinner rida lite, men får väl se hur jag lyckas med det.


K funderar över om vi verkligen inte ska gå in i hans box och kolla innan han går ut till hagen. Tänk om det kanske ligger någonting gott i krubban?!

Inga kommentarer: