4 december 2009

Never ending memories ;-)

Tjugoett. Morfar brukade läsa tidningen på en parkbänk medan jag fick roa mig i lekparken.
Tjugotvå. Vi brukade åka pulka nerför en backe som slutade i en vägkorsning. Minns att föräldrarna tjatade om hur farligt det var. Minns också att vi hade full koll (hmm, idag förstår jag föräldrarnas synpunkter).
Tjugotre. Varenda gång vi var på Skansen ville jag rida på hästarna. Intresset har hållit i sig kan man ju säga, även om jag inte tycker det ser så roligt ut att bli ledd en liten slinga längre... ;-)
Tjugofyra. Det var när man var liten som melodifestivalen var bra. Då fick man mumsa chips till programmet också.
Tjugofem. Min dagmamma hade en shetland sheepdog som jag gillade väldigt mycket.
Tjugosex. Minns att man var utomhus och lekte vintertid tills man var blöt ända in på skinnet och inte hade någon känsel i tår och fingrar längre. Då gick man in och bytte till torr overall och torra vantar, sen ut igen. :-)
Tjugosju. Syster och jag hade kartonger som vi gjorde barbiehus av och lekte hela dagarna.
Tjugoåtta. Jag gick på gymnastik från 3 års ålder.
Tjugonio. Minns chocken då jag upptäckte att min nalle "fastnat" i tvättmaskinen och tumlade runt där inne alldeles blöt och dan.
Trettio. Herregud hur mycket minnen finns det egentligen?! :-) Minns att mamma alltid somnade när hon skulle läsa saga för mig.

Inga kommentarer: