29 december 2009

Ganska duktig kisse :-)

Bortsett från att han lekte hela havet stormar i sängen när vi skulle lägga oss och sova så har han skött sig alldeles utmärkt. Eftersom matte sover som en klubbad säl och husse är lättväckt hade vi planerat att han skulle sova på min sida av sängen i natt. Obs. VI hade bestämt det...inte han... Hann inte mer än flytta över honom till min sida så studsade han glatt över till den suckande hussen. Bara att kapitulera...han fick sova bredvid husse - vid fötterna, mellan fötterna, vid sidan, i armhålan. Tja...tror inte husse sovit så gott i natt faktiskt. Men det har jag! ;-)

När husse skulle åka till jobbet och stängde sovrumsdörren framför nosen på en besviken katt blev det lite protestjamande men strax därpå hörde han att det prasslade i sängen och han blev jätteglad. Flög upp i sängen och hittade mig och började spinna.

Kvart över åtta hade vi sovit färdigt. Tydligen. Då kom han och bet mig i tummen. :-)

Har varit och ridit lite i vinterkylan (14 minus). Först ville inte K alls bli infångad, så jag mockade först och gjorde ett nytt försök efter det och då gick det bättre.
Han är ju så himla pigg nu. Saknar "sommarhästen" lite... Han har ju energi så det sprutar ut ur öronen och han vet inte riktigt hur han ska göra av med all energi. Jobbigt att behöva skritta ;-) men det är ju A och O liksom. Man måste värma upp och man måste skritta av efter ridpasset så är det bara. Sen kan man inte springa hela tiden däremellan heller. That is life.
Jobbigt att inse för en häst med så mycket spring i benen :-)

Inga kommentarer: