15 december 2009

Jobb, jobb, jobb

Blev inget inlägg igår. Jobbade som en galning. Fick inte ens lunch, men jag ska inte klaga. Jag hann ju gå på toa en gång i alla fall ;-)
Jämfört med igår är det rena semestern idag!!

Igår kväll började det snöa lite, men inget som låg kvar på backen direkt. Vaknade imorse. 1,5 dm snö... Ok. Har snöat precis hela dagen. Första spontana tanken när jag klev ut utanför dörren imorse: "När slutar A idag tro? Jag vill INTE komma hem först och skotta allt det här by myself!" Hahaha. Vi får väl ta och göra en gemensam insats ikväll kanske...
Körde lugnt och sansat in till jobbet. När jag var nästan ända framme kunde jag inte hålla mig längre. Bara måste ju få sladda lite och leka :-) Vad händer? Jo. Sprillans nya däck. De släppte inte ens fast jag rattade och gasade i nittiograderskurvan. Besvikelsen var stor...

Blev långdag igår, så det blev ingen ridning. Behövde inte ens åka förbi stallet på kvällen för jag mockade på morgonen när jag hade morgonfodrat. Ikväll hade jag ju en plan på att rida i paddocken. Får väl se hur det ser ut. Antar att det är nära nollgradigt och att det är en viss risk för styltor.

Saknar katten! Hoppas att han kommer till ett bra hem...där han kanske kan vara stallkatt eller så. Är väl inte så många som vill ha en icke rumsren katt inomhus.
Vill ha en ny liten kisse!!! Ska leta i mellandagarna!
Försökte på nytt sälja in en hundvalp till A, men han nappade inte på idén. Får bli katt igen då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte i alla fall tipsa om att 2 av världens gosigaste Maine Coon katter fortfarande söker nytt hem "Katten Gustav" och "Saphira". Det är våran katt Christine som är mamma. Kullen föddes 1a advent förra året så dom är ett år nu. Dom är supergulliga och rumsrena innekatter. Bilder se: http://www.carpefeline.se/

Kram Carolina Gäredal

G. sa...

De är ju så himla fina... ser nästan ut som små lodjur :-)
Men vi vill ha en hankattunge (jag har bara haft vuxna katter och nångång vill jag ha en liten en)och en vanlig bondkatt har vi kommit fram till. Samma päls som gör katten otroligt fin släpar ju också in desto mer utifrån ;-) Men tack för tips i alla fall!!