4 december 2009

Jag minns

Fraidi minns saker från sin barndom. Jag tänkte också göra ett försök :-)

Ett. Sommarloven var evighetslånga och man hann leka massor (och det var alltid soligt!)
Två. Min syster hade alltid så mycket läxor och jag fick vänta evighetslång tid innan vi kunde leka. Ibland fick jag förhöra henne på glosor etc.
Tre. Jag älskade Hot dogs. Kunde ha ätit det 7 dagar i veckan om jag hade fått. (Tur man inte fick det!!)
Fyra. Höjden av lycka var att gå till kiosken på andra sidan stora vägen och handla bugg (tuggummi, fanns både hallonsmak och päronsmak).
Fem. Jag gillade skolan i lågstadiet, men hade alltid rörigt i skolbänken. Men jag hittade ändå, var mest fröken som var bekymrad...
Sex. "Vi får se" var ett sätt att få oss barn att sluta tjata. Betydde alltid nej.
Sju. En gång plockade jag och en granne blommor i dikeskanten och "sålde" till kiosken. Vi lyckades byta till oss tuggummi. Företagsamt!
Åtta. Saab V4:an var den första bilen vi hade med bälte även i baksätet. Spännande och roligt. De känslorna gick över rätt fort... man kunde ju inte längre ligga ner i baksätet.
Nio. Jag och min syster hjälpte grannen att dra in ved i hans garage med hjälp av våra hopprep som vi lindade runt "stockarna" (kan ju inte ha varit så stora stockar... ;-) )
Tio. I alla år började alltid min önskelista till jul och födelsedagar: Hund, häst...

Vad minns ni från er barndom?

1 kommentar:

C sa...

Oj vad du minns!!!:-)

Måste nog fundera en stund, innan jag vet om jag kan "sno" denna till min blogg....