25 december 2009

Juldagen

Idag har jag inte varit hungrig på hela dagen. Den här julmaten tar ju liksom kål på hungerkänslor och aptit...eller är det kanske julgodiset som gör det? ;-)

Åkte till stallet en sväng på förmiddagen med intentionen att rida. Hämtade in K, men insåg redan i hagen att jag inte skulle rida. Blåste ju så det ven runt öronen och man vill ju inte att de ska ramla av... så jag tog in K, borstade av honom lite, slängde på sadeln och provade nya reflextäcket han och jag fick igår. Passade perfekt! Sen av med grejerna och ledde ut honom i hagen igen. Han stannade i grindhålet, vände på huvudet och bara tittade på mig. Blåste mig lite i ansiktet när jag satte mig på huk bredvid honom och undrade nog varför vi inte skulle springa en sväng. Han tyckte säkert inte att det var kallt - han har ju päls överallt. Matte däremot är ju frusen av sig trots vinterkläder :-)

Vet ju av erfarenhet hur ridturen skulle ha sett ut. En häst som går och drar in rumpan och vill springa i blåsvädret och en matte som har axlarna ända uppe vid öronen och stel och frusen.
Nä, hoppas på mindre blåst imorgon!! Nu ska jag ta och pyssla lite här hemma. Sambon har åkt och jobbat några timmar så jag har lite ensamtid hemma :-) :-)
Vad göra?! Beslutsångest. Har så mycket jag vill hinna med!!!
Är renoveringssugen, men kanske inte riktigt läge att dra igång en juldag... får nog ta och ge mig till tåls några dagar. Eller så borde man passa på när man nu har lust att hugga in ;-)

Inga kommentarer: