4 december 2009

Fortsättning...

kom ju på en massa saker när man tänker tillbaka... :-)

Fortsätter listan här:
Elva. När man kom hem från skolan åt man ostmackor och drack oboy.
Tolv. När vi hoppade hopprep och alla skulle göra likadant älskade jag att hoppa på huk bara för att retas med syrran och granntjejens storasyster för att de tyckte det var så himla jobbigt.
Tretton. Ja, just det - jag lärde mig hoppa hopprep hos farmor. :-)
Fjorton. Farmor hade ofta en skål med bridgeblandning stående i vardagsrummet.
Femton. Jag älskade Drutten. En tablettasksort, men minns inte hur de smakade. (Någon som minns?)
Sexton. Trolltider var den bästa julkalendern.
Sjutton. Min kusin slog ut en tand när hon snubblade och landade på badkarskanten.
Arton. Jag hade monster under min säng. Men man kunde hoppa från tröskeln direkt till sängen så klarade man sig :-)
Nitton. Jag kunde sysselsätta mig timtals om jag fick papper, sax och tejp.
Tjugo. När jag var 6 år klådde jag mamma, pappa, mormor och morfar i solitär (ett spel).

Inga kommentarer: