28 december 2009

Läskigt...

Åkte förbi en olycka som precis hade skett imorse...
Hade redan stannat 4 bilar så jag och bilen framför rullade försiktigt förbi.
Min första tanke när jag såg att det stod stilla där framme var: varför körde han inte åt sidan om han fick fel på lastbilen? Nästa tanke...det är ju inte ofta man ser att långtradare blir stående.
Sen såg jag de andra bilarna som stannat på motsatta sidan och som slagit på varningsblinkers.
Hmmm, olycka och långtradare... inte lovande. Såg (tyvärr) bilen när jag sakta rullade förbi. En liten gulgrön smartliknande bil. Eller...hade varit :-/
Det var mos ända fram till baksätet. Motorn var intryckt ända dit, var platt och rykte. Sneglade in i bilen men man kunde inte se någon där - allt var bara mos.
Usch!
Man får sig ju en liten tankeställare om hur snabbt livet kan ändras... Mötte räddningsfordonen några minuter senare. De skyndade nog tyvärr i onödan.

Inga kommentarer: