19 december 2009

Kallt idag också

16 minus idag. Lite varmare än gårdagens 19, men att kalla det varmt är ju att överdriva :-)
Red lite lugnt i paddocken. Lugnt till K's stora besvikelse. Han undrade hela tiden när ska vi springa?!?
Springa är ju det viktigaste på hela ridturen. Om han fick bestämma skulle han helt rationalisera bort skrittandet. Det är ju liksom bara i väntan på att få springa eller i väntan på att komma hem till maten. Eller mitt emellan springandet.
Till skillnad från matten som uppskattar såväl skritt som tölt, trav och galopp :-)
Idag blev det serpentiner och skänkelvikning. I skritt.
Sen hade jag ingen känsel på hakan och tyckte att det räckte med ridning för idag. K fick äpple och lite hö och fick sen fortsätta leka i hagen.
Eftermiddagen bjöd på julgodisverkstad och eldning i vedspisen. Varmt och skönt i köket nu!!
Hoppas på lite lite mildare väder imorgon. Annars ska jag klä mig som en eskimå när jag går ut :-)

Inga kommentarer: