30 september 2013

:-o

Nämen, regn igen! Här har man inte sett en droppe på hela sommaren. Nu kommer hela årsransonen, eller? Tur att det regnar nu när jag jobbar i alla fall för när jag är ledig vill jag ha solsken :-)
Ja, ok då, någon dag kan det väl få regna då. Då kan man ju passa på att städa inne. Det kan ju också vara bra att hinna med.
Väntar nu ivrigt på minusgrader och lite lite snö.

Jag gillar delar av alla årstider. En riktigt fin höstdag är ju underbar! Kall klar luft och fina färger och solsken. Men den tråkiga delen av hösten med regn och lera och mörker tillhör inte direkt min favoritårstid. Då föredrar jag faktiskt riktig vinter med minusgrader och snö. Gärna sol då också såklart :-) Helst av allt vill jag ha sommar, men även sommaren har några (få) nackdelar. Insekter. Men på det stora hela gillar jag nog sommaren bäst. Men nu vill jag ha fruset i backen och lite lagom med snö. Så där så man kan rida överallt. Inte metervis med snö. Lagom är bäst!
Hoppas på en mindre blåsig vinter i år. Det gick åt väldigt mycket ved förra året, men det gjorde det tydligen för alla andra också.
Det är ju mindre än 3 månader till julafton nu så tomten, här är min önskelista:
10 minus, någon decimetersnö, vindstilla och klarblå himmel med sol. Så kan det få vara till i mars. Då vill jag ha sol och 15-20 grader och vindstilla efter det att snön töat bort.

Inga kommentarer: