26 september 2013

Folk igen

Blir så trött ibland.

Finns många kategorier av folk på facebook att reta sig på:

1. De som konstant gnäller på facebook. Ingenting är bra, eller så är de sjuka och det är såå synd om dem. Då menar jag inte de som skriver normala inlägg och någon gång ibland skriver ett inlägg om nåt som är dåligt. Jag menar de man lägger märke till för att de till 99% skriver och gnäller om något.
Vem blir glad av det? Råd: Skaffa en blogg och gnäll där istället. Då kan folk välja själva om de vill gå in och läsa eller inte. I facebook ramlar ju statusarna fram vare sig man är intresserad eller ej.

2. De som skriver störiga inlägg. Om man inte har nåt annat att skriva än att klanka på andras inlägg kanske man ska prova hålla käften? Råd: Se dig själv i spegeln innan du klankar på andra.

3. De par som kommunicerar med varandra via facebook. Har man ingen telefon, mail eller aldrig ses så kanske det är nödvändigt? Råd: Testa prata med varandra ansikte mot ansikte (IRL). Rätt trevligt faktiskt och de andra på facebook har ju (förmodligen) noll intresse för era privata konversationer. Om ni inte kan prata med varandra så finns privata meddelanden. Testa det!

4. Tror att detta blir en repris, då jag har för mig jag redan tagit upp det...
Folk som gillar när det hänt tråkiga saker för någon. Varför? Fattar de vad det är de gillar?? Eller är man så ivrig på att synas att man klickar på gilla-knappen för har jag gillat så syns jag och syns jag så finns jag. Jag fattar i alla fall inte! Råd: Tänk efter vad du gillar för något. Att någon är död / skadad / allvarligt sjuk är väl inget att GILLA??

5. Folk som skriver obegripliga statusar. "Nu gick det!", "Så här ska det vara", "vilken jäkla idioti"  eller "sådär ja" eller liknande.
Man läser och undrar vad personen menar med en sådan status. Är det för att man ska fråga? Är det ingen som pratar med personen om den inte skriver så kryptiskt? Tror de att de är mer spännande så?
Jag tänker bara att den där måste ju vara dum. Vad ger det där när det inte är någon som fattar något?? Är det skrivet så att bara en annan person ska fatta - ja men skriv ett PRIVAT meddelande till den då. Råd: Skriv begripligt eller inte alls.

Finns säkert fler kategorier, men nu är min fikarast slut :-)


Uppdatering: Jag glömde ju den värsta sorten!!!
6. Sär skrivarna. Hahahaha. De som inte gått i skolan. Inte svensk skola i alla fall... eller så lärde de sig ingenting av vad som lärdes ut. Råd: Hmmm, gå om skolan kanske? Nä, de här är nog obotliga ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så jäkla bra sagt!!!! Håller med till 200%!!!!!!
/C

G. sa...

Haha, ja vi stör oss ju på samma saker oftast du och jag :-D