11 september 2013

Gnäll

Kom hem till en jättegnällig son igår. Hmm, har någon bytt ut mitt glada barn?! :-O
Visade sig att han sovit alldeles för lite på dagen så han var helt slut och jättegnällig.
Så det blev en tidig kväll för honom.

Min kväll ägnades åt kramkalas med Emil när jag kom hem (måste ju när man inte sett lillplutten sen kvällen innan), matlagning, mata och  lägga Emil, laga hästens eksemtäcke, mocka, packa 2 kubikmeter ved medan sambon körde in alla färdigpackade pallar som stod och väntade i logen. De måste ju in innan det kommer en massa höstregn och gör att det blir lerigt så att man trycker sönder marken med traktorn. Sen var det redan dusch- och sängdags...
Så IKVÄLL är det riddags!

Ska försöka hinna longera köttbullen lite också. Jag har hela tiden tänkt att jag ska börja longera honom lite mer regelbundet för att stärka traven. Just nu känns det som att han bara travar på sina villkor. Minsta lilla jag smackar eller ber honom om något som är liiite extra jobbigt så blir det tölt.
Så nu ska det longeras tills dess att det blir för lerigt i paddocken. Ja, jag ska givetvis rida honom också! Det ena utesluter ju inte det andra :-)
Imorgon ska han få skor igen så då blir det grusvägsridning också. Har försökt att rida mest på stubbåkrar och i skogen för att inte nöta så mycket på hovarna.

Det är fortfarande varmt ute om dagarna, runt 20 grader. Sol och moln. Hoppas på en torr höst!
Tre veckor kvar nu. Tre veckor till föräldraledigt och sovmorgon! LÄNGTAR.

Inga kommentarer: