12 september 2013

Nu börjar höstmörkret smyga sig på

Nu är det knappt så att man hinner natta Emil och sen rida ut innan det är mörkt.
Igår lyckades jag hinna både och :-)
Men det berodde ju mest på att jag red på stubbåkrarna hemikring (mest vår, men lite på grannens också) tills det blev för mörkt. Jag skulle ju kunna hålla mig i paddocken där det finns belysning, men vill ju utnyttja stubbåkrarna så mycket som möjligt innan de plöjer dem.
Förra året blev det ju ingen ridning där eftersom det var för lerigt och tungridet. Nu är det helt perfekt underlag.

Skoningen blev uppskjuten till nästa vecka så det blir stubbåker för barfotahästen ett tag till.
Så helt plötsligt fick jag en ledig torsdagkväll! *wohoo*
Hur utnyttjar man den på bästa sätt?
Sitta på golvet och leka? Ut och rida? Hänga i soffan? Göra någon nytta?
Det tål att tänkas på!

I helgen blir det arbetsmaraton. Ska hinnas med så mycket som möjligt när vi har skyliften.
Vi borde nästan ha en egen så man skulle kunna jobba lite nu och lite då istället, men nu har vi inte det så nu kör vi så mycket vi hinner i helgen. Håll tummarna för uppehållsväder!


Inga kommentarer: