4 september 2013

Booooooring

Har för lite att göra på jobbet och det är riktigt tråkigt!
Tar ju en stund att dra igång allt när man varit långledig, så tids nog kommer jag ha fullt upp igen. Men just nu klättrar jag på väggarna.
Måste man verkligen vara 8 timmar på jobbet om det inte finns vettiga saker att göra?
Förmodligen har mina chefer åsikter om jag skulle ge mig av hemåt vid lunchtid... ;-)

Har ju massor som behöver göras hemma, allt från sågning och röjning till målning av fönsterkarmar och att köra in ved och rida hästarna och leka med Emil och höstfixa ute och gå långpromenader och fixa de sista golvlisterna (gjort på en kvart, men orken finns inte där efter arbetsdagarna).

Ännu en härlig höstdag. Kylig morgon och så sommarvärme på dagen.
Hästarna börjar få vinterpäls. Äpplena börjar dimpa ner från träden. Det blir mörkt strax efter kl 20 nu.
Inne har vi börjat med värmeljus om kvällarna. Jag hann aldrig riktigt märka när sommaren försvann. När jag började jobba för 1,5 vecka sen var det sommar och värme. Nu är det definitivt höst. När hände det??

Inga kommentarer: