13 september 2013

Fredagsgnäll

Här kommer ett gnälligt inlägg som beror på FRUSTRATION.
Fattar folk trögt, eller??

Om jag frågar uttryckligen om någon känner till om det finns någon PRIVAT DAGMAMMA i vår närhet. Då är det just DET jag menar. Jag vill inte ha förslag på kommunal barnomsorg i form av dagis. Jag VET att det finns dagis. Vi står i kö redan. Det var INTE DET frågan gällde.

Om jag ringer till ICA och frågar efter deras öppettider så vill jag inte veta att det är extrapris på bananer på COOP, eller att Pelle jobbar helg på Willys. Det skiter jag fullständigt i, för det är inte det jag efterfrågar.

Mutter mutter.

Kontentan av detta: det verkar inte som det existerar privata dagmammor längre. Synd!
Hade gillat det alternativet.
Om de mot förmodan finns så hur sjutton har folk hittat dem?! Jag har letat och letat och dammsugit internet. Finns ingen info. Inte heller kommunen har någon information, trots att de måste vara godkända av kommunen. Märkligt!

Inga kommentarer: