17 september 2013

Stackars...

...lillplutten. Han hade feber igår och var hängig efter sina sprutor. Han var gnällig och ville gosa - inte alls likt honom! Han som (oftast) brukar sprattla när man försöker gosa...och vill iväg ner på golvet och leka. Inte igår.

Jag är inte gjord för att gå upp tidigt om morgnarna. Är så himla trött jämfört med om jag skulle få sova 2 timmar till (och samtidigt lägga mig 2 timmar senare). Spelar ingen roll att jag lägger mig i tid- när klockan ringer är jag jättetrött ändå!
Som tur är så är det ju någorlunda ljust om morgnarna än så länge. Går ju upp halv sex, så snart kommer mörkret. Bara att njuta så länge det är ljust. När det är kolsvart om morgnarna är det om möjligt ännu svårare att vakna...

Hästarna hade inget emot regnvädret igår i alla fall. När jag skulle ta in dem och titta till dem igår kväll så var de allra längst bort i hagen. Jag ropade och ropade, men inget hände så det var bara att traska iväg. Hann bara 20-25 meter så tror jag att de fick syn på mig (tack för födelsedagspresenten syster - PERFEKT!!) och förstod att det var dags att komma hem. Då kom de i full galopp :-)
Me like! Så jag kunde vända och gå ner till stallet igen. Så skönt att de kan springa hela vägen dit på egen hand!! Bara att öppna boxarna och öppna stalldörren så knallar de in själva i sina boxar.

Nu är det snart dags att börja tillskottsfodra. Är ju sååå skönt när det är betessäsong. Visst, det är ju lite svårare att hålla dem i fint hull. De blir ju lätt lite runda av all fri tillgång på gräs. Men det är ju minimalt med jobb för mig/oss! Bara att titta till dem och att göra rent och fylla vattentunnan varje dag.

Inga kommentarer: