18 september 2013

Folk... (igen)

Vad är det för fel på folk?!?
Varför kan man inte spola efter sig när man varit på toaletten?
Ska man vara tvungen att sätta upp en lapp på toa eller maila ut till alla på jobbet att man ska spola när man använt toaletten. Det trodde jag man lärde sig som liten?!??
Ok om någon skulle råka glömma det. Men det är VARJE dag. Varje morgon när jag kommer till jobbet så är det någon (kille såklart - både lock och sittring är uppfällda) som kissat och inte spolat.
ÄCKLIGT! Sen undrar man ju om snuskhummern ens tvättar händerna om han inte ens spolar... vilket får mig att vilja sanera dörrhandtaget varje morgon. Nöjer mig med att tvätta händerna en gång till på ett annat ställe.
Tur att jag inte har en så snuskig sambo!!! Jag skulle få spunk. Hur svårt kan det vara att spola?!?

Sen en annan fundering. Jag tycker jag kör lite småfult ibland. Kör nästan mot rött. Så där när det slår om till gult och man väljer att köra ändå och känner att det där var ju lite gränsfall. I 95% /!!) av fallen så åker MINST en bil bakom mig också :-o
Det måste ju vara rödljuskörningar!

Inga kommentarer: