1 oktober 2013

Stressmorgon

Vaknade av mig själv, tittade på klockan...jaha, har det varit strömavbrott? :-o
Tittade på nästa klocka. Nähe, och den visade samma som klocka 1. Hmm, så här dags brukar jag parkera utanför jobbet... BRÅTTOM!!!
Ingen frukost, ingen morgonfodring av hästar (det fick sambon göra), bara hoppa i kläderna och åka.
Ja, någon gång ska ju vara den första som man försover sig!
Kan inte riktigt tycka att det var mitt fel heller för ingen av klockorna hade ringt fast både klockradion och mobilen var ställda på alarmet. Telefonen var i och för sig jättekonstig imorse och gick knappt att stänga av. Så den hade väl fått något systemfel eller nåt, men klockradion har ju inget att skylla på. Ska ta och läxa upp den ikväll!
Jag som skulle ha varit duktig och åkt buss imorse. Den gick 1 timme och 45 min innan jag vaknade... Hoppsan då :-P

Idag har JAG planerat min dag på jobbet. Det märks. Har saker att göra precis hela tiden. Det gillar jag! Dagarna går så fort då :-)
Nu är det snart bara en jobbdag kvar tills jag ska få vara hemma en vecka!! ÄNTLIGEN!

Funderar på att ta en av de här föräldralediga höstveckorna och prova på livet som "stadsbomamma". Dvs göra INGENTING om dagarna, mer än städa lite och fika mycket och gå i affärer. Eller som min kollega sa "jag har hört att småbarnsföräldrar har koll på alla såpor på tv som går på eftermiddagarna"... Ehh, inte jag. Jag har målat och målat och målat lite till och mockat hagar etc. Kanske skulle testa det livet också! ;-)
Inte den här första veckan dock, för det är massor med projekt att göra. Har inte ro att sitta och slappa hela dagarna. Att sitta på golvet med Emil en stund är ju ok, men när han sover vill jag antingen rida eller göra nytta.

Inga kommentarer: