30 september 2013

Måndag och tre dagar kvar!!

Tre dagar tills jag får umgås en massa med Emil igen!!!!
Tre dagar. Sambon tycker jag är taskig bara för att jag är glad. Jag kan väl inte hjälpa att jag längtar dit, sen att det råkar sammanfalla med att han måste börja jobba igen kan ju inte hjälpas. Skulle vara lika glad även om han var hemma. Har så många planer! Får se hur mycket vi hinner med av det... dagarna med Emil brukar gå så himla fort!!
Igår hann jag med en skogssväng på Kolan i solskenet när Emil sov. Sen åkte vi iväg till sambons (nya) jobb. Han hämtade saker där, jag ockuperade deras massagestol i 2,5 program innan vi skulle åka hemåt igen. Emil satt still i mitt knä i 2 hela program (nästan 40 min!!), tittade på fåtöljen som rörde på sig, tittade på mig, flinade och tyckte det hela var småspännande.
Fick dock lov att slita mig från fåtöljen efter 2,5 program för då ville sambon hem.

Hann med en sväng hemikring på Brellir på kvällen. Lite på vallen (det är ju inte kultiverat ända ut i kanterna utan man kan rida runt hela vallen. På vissa ställen kan man t.o.m. rida en 8-metersvolt!) och resten i paddocken. Han går så bra nu lillhästen!!
Efter det var det dags för kräftor. Jag köpte en annan kinensisk sort än den vi ätit tidigare i år. En partyförpackning med extra kräftstjärtar. Vilken besvikelse!!! De smakade ju INGENTING. Inte illa heller för den delen, men trist med smaklösa kräftor!
Vi åt lite i alla fall, men nästan hälften hamnade i sopkorgen.

Citronmarängpajen smakade desto mer :-)

Inga kommentarer: