13 oktober 2011

Vinter

Vintern är här. Har jag några bevis?
Jo, här kommer de:

* I lördags var det så kallt att jag fick vända på trappan och klä på mig långkalsonger under ridbyxorna.
* Igår var det frost på bilen.
* Hästarna får allt längre päls.
* Eksemtäcket är av, på, av, på osv. Men det är snart slut på insektstiden.
* De får både morgon- och kvällshö numera. Slut på att strosa i hela stora sommarhagen (vilket i och för sig berodde mer på att matten blev immobil än att det blev vinter...).
* Det eldas nästan varje kväll.
* Det är MÖRKT om morgnarna när jag åker till jobbet!

Slutsats: Vintern är här.

Pucko kom hemlinkandes igår så nu haltar vi ikapp... Vi hittade ingenting, så förmodligen har han vrickat sig eller nåt. Jag bara väntar att han ska bli trampad (av misstag!) av någon av hästarna. Han har ju lite dålig respekt för dem och tror att de finns där för att gosa med just honom.

Jag längtar nu efter minusgrader (för att ALLA insekter ska försvinna helt) och lite snö (så att det blir ljusare och kanonbra underlag i paddocken!)

Inga kommentarer: