18 oktober 2011

Chansning

Idag har jag chansat lite. Jag hoppas att blåsandet/regnandet ska fortsätta HELA dagen. Satte inte på eksemtäcket på Kolan i morse. Blåste halv storm. Men om det slutar blåsa kommer han stå och klia (av) sin man i eftermiddag... Så nu håller vi tummarna för skitväder - ok?! :-)

Hittade en småfågel i stallet imorse. Snälla sambon var upp på loftet och öppnade hålet i taket (upp till loftet) så förhoppningsvis hittar den ut under dagen. Gärna utan att hinna skita på mina saker...

...............................................

Uppdatering: Jag tror jag gjorde rätt val idag! Regnet vräker ned och det borde vara helt insektsfritt i eftermiddag bara det håller i sig :-) PUH.
Fast egentligen vill jag inte ha mer regn nu. Jag vill hellre ha SNÖ! Inga mängder, men lite vore bra. Beställer fem minus och 1 dm snö. Sen vill jag ha blå himmel och sol hela vintern. Det kan väl inte vara för mycket begärt va?! ;-)

Inga kommentarer: