21 oktober 2011

Äntligen!

Nu äntligen är det minusgrader. Eller VAR i alla fall. 2 minus imorse och genast lite bättre i hagen :-)
Innan jag kom fram till jobbet hann himlen börja rodna lite vid horisonten. Blå himmel och sol idag!!
I helgen blir det full fart. Lökar ska planteras, jordgubbsplantorna skulle ha fixats för länge sen men det har inte funnits tid, skrot ska lastas på släpkärran (blir nog tre lass), ny spis ska inhandlas och mer vattenrör till stallet, huset måste städas som vanligt (hinner inte när det är arbetsdagar, annars är min optimala dröm att man städar torsdag (fredag är uteslutet, fredagskvällarna är heliga. Veckans enda slappa stund!) så är det rent till helgen och man hinner en massa annat då istället men det är bara att gilla läget. Är ju bra att man har ett jobb, så jag ska inte klaga! Arbetslös MED lön, det kan jag tänka mig, men inte UTAN lön!), beroende på hur mjukt det är i backen så ska det köras ved, fixas med rördragning i stallet, packas hö inför nästa vecka och 98-årskalas på söndag.

Inser att det är möjligt att jag inte ens HINNER rida i helgen :-/ Vill ju hinna sova lite också ;-) Byta till vinterdäck är nog också något som får vänta till nästa helg. Gjuta betong, bygga boxar och annat får vänta. Nästa helg får vi i alla fall en bonustimme!! (natten till 30 okt)

Kanske lika bra att hästarna får vila några dagar till så kan jag rida hela vintern sen tills det är för kallt. Matten rider inte under ca 15 minus. Definitivt inte under 20 minus! Man vill ju inte frysa ihjäl ;-)
Blir bra med minusgrader i alla fall så kanske det håller sig bra i paddocken! Underlättar eftersom det är tvärmörkt när jag kommer hem från jobbet och vill rida. Inte så sugen att rida ut. Blir lättare när det kommit lite snö så att hästarna ser någonting när man rider ut! Snö och månljus är att föredra!

Inga kommentarer: